Üzemi tesztek, vizsgálatok, az olajcsere periódus meghatározása
Ugyanannak a kenőanyagnak a különböző kenési rendszerekben való használat során kialakuló tényleges élettartama nagyon tág határok között mozoghat, hiszen az elhasználódás folyamata és jellege nagymértékben függ az alábbi körülményektől:
A kenést igénylő szerkezeti egység konstrukciójából adódó feltételek:
• az olaj mechanikai terhelése: felületi nyomás, nyírófeszültség, áramlási sebesség
• az olaj hőterhelése, az átlagos olajhőmérséklet és rövidebb-hosszabb ideig tartó hőmérsékletcsúcsok a kenési rendszerben
• az olajtöltet mennyisége
• természetes olajfogyasztás
• a szűrés minősége
• a kenési rendszer szellőztetése
• a kenési rendszer tömítettsége, külső szennyezők bejutásának lehetősége
• az alkalmazott szerkezeti anyagok, kopási jellemzők
A szerkezeti egység állapota:
• rendellenes olajfogyasztás
• futásteljesítmény
• tömítettség
• az alkatrészek kopottságából, deformációjából adódó esetleges mechanikai és/vagy termikus többletterhelés
Üzemeltetési körülmények:
• környezeti hőmérséklet, a levegő relatív páratartalma, környezeti por (mennyiség, összetétel)
• a karbantartás minősége
• fordulatszám-ingadozások
• „hidegindítások” gyakorisága
• a kenőanyaggal érintkező egyéb üzemanyagok tulajdonságai
• az olajtérbe jutó külső/belső szennyeződések
• a friss motorolajtöltet minősége
• az olajutántöltés mennyisége, minősége
Olyan kenési rendszerekben, amelyek esetében a korábbi gyakorlat szerint alkalmazott olajcsere periódus műszaki problémákhoz vagy jelentős kenőanyag-többletköltséghez vezetett, létjogosultsága van a csereperiódus optimalizálásának. Ennek során a géppark reprezentatív tagjainak bevonásával üzemkísérletet végzünk, amelynek során megfelelő mérésekkel és olajvizsgálatokkal nyomon követjük a kenési rendszer és a kenőanyag állapotváltozásait. A vizsgálat eredményeként meghatározzuk az adott kenési rendszerre, kenőanyagokra és üzemi körülményekre optimalizált olajcsere periódust.
Kérje ajánlatunkat